MENU

Media

Centrum Medialne dąży do kompleksowej obsługi medialnej najważniejszych wydarzeń istotnych dla społeczności akademickiej. Wśród osób tworzących jednostkę są pracownicy oraz studenci UŚ, którzy zajmują się przygotowywaniem materiałów telewizyjnych, radiowych i prasowych. Staramy się tworzyć dla społeczności akademickiej interesujące informacje, ale zajmujemy się także popularyzacją nauki oraz promocją naszej Uczelni. 


W skład jednostki wchodzą:

  • Telewizja Internetowa Uniwersytetu Śląskiego odpowiedzialna jest za realizację materiałów promocyjnych całej Uczelni, jak i poszczególnych wydziałów. Emitowane są także materiały dotyczące badań naukowych, kierunków studiów oraz cykle o charakterze eksperckim. Telewizja oferuje realizację spotów reklamowych – wspólnie ustalane są potrzeby zleceniodawcy, definiowana jest grupa docelowa, następnie przygotowywany jest scenariusz i storyboard. Ujęcia do spotów wykonywane są z wykorzystaniem najnowszych technik, a postprodukcja materiałów odbywa się z użyciem profesjonalnych programów do edycji. Proponujemy także realizację ujęć z drona oraz transmisje online poszczególnych wydarzeń.
  • Funkcjonujące od prawie pół wieku Radio Egida zrzesza młodych ludzi, którzy wiążą swoją przyszłość z dziennikarstwem radiowym. Egida oferuje profesjonalną realizację spotów radiowych, opracowywanie nagrań wykładów oraz szkoleń, nagrania płyt muzycznych, realizację materiałów e-learningowych, a także możliwość wykorzystania studia nagraniowego przez wszystkich zainteresowanych.
  • Magazyn „Suplement” poruszający tematy naukowe i społeczne jest atrakcyjną propozycją dla społeczności akademickiej oraz miejskiej. „Suplement” jest również kolportowany do szkół ponadgimnazjalnych współpracujących z Uniwersytetem Śląskim. Magazyn wydawany w nakładzie ok. 4 tysięcy egzemplarzy pozwala na publikację tekstów dotyczącychspołeczności akademickiej, a także artykułów sponsorowanych oraz całostronicowych reklam.


Media zrzeszone w Centrum docierają do wielu odbiorców. Możemy się pochwalić grupą około 40 tysięcy użytkowników, którzy śledzą w mediach społecznościowych profile UŚ TV, Radia Egida i Magazynu „Suplement”. Odbiorcami tych treści nie są jedynie studenci, ale także pracownicy administracyjni, pracownicy naukowo-dydaktyczni, absolwenci, słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz dzieci i młodzież skupieni w ramach Uniwersytetu Śląskiego Dzieci i Uniwersytetu Śląskiego Młodzieży (wraz z rodzicami).